lis
4
2012

Rich Snippets w sklepie internetowym cz.3 – Strona produktu (przykład implementacji)

Rich Snippets strona produktu W poprzednich wpisach omówione zostały standardy używanych znaczników oraz ogólne “know-how”, czyli wszelkie uwagi i wskazówki jak poprawnie wykonać implementację snippetów. Ten artykuł opisuje ostatni etap podstawowej integracji sklepu z Rich Snippets, czyli opis strony produktu.
Dopiero dzięki temu, w wynikach wyszukiwań, klienci zwrócą uwagę na odnośniki do naszych stron.
Sam kod HTML powinien być wystarczający, aby zrozumieć poprawną implementację znaczników według schema.org. Dodatkowo radzę rozpocząć zabawę od pierwszego artykułu, link znajdziecie na dole strony.
 

Przykład poprawnie sformatowanego kodu HTML
Za przykład posłużyła mi strona mojego sklepu:
http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets?url=http%3A%2F%2Fwww.moana24.pl%2Fksiazka%2Fpadi-owd-manual-podrecznik%2Cp535.html&html=

 

Dodatkowe informacje

  • Do opisu producenta radzę użyć właściwości manufacturer niż brand. Na stan dzisiejszy (listopad 2012), Google nie widziało tego poprawnie, a dokładnie wymagało dodatkowych informacji opisujących brand jako itemscope.
  • Nie mieszaj znaczników z schema.org i data-vocabulary… a możesz to zrobić, ponieważ w dokumentacji Google nadal nie ma przykładów w schema.org.
  • Przy recenzjach można dodatkowo dodać znaczniki określające średnią wszystkich ocen http://schema.org/AggregateRating.
  • Jeżeli używasz AggregateRating wyłącz je dla produktów nie posiadających recenzji. ratingValue z wartością “zero” nie zadziała.
  • Nie wszystkie informacje muszą zostać użyte do opisu produktu. Część możesz pominąć.
  • Znaczniki można zagnieżdżać jeden w drugim. Przykład zobacz wyżej w kodzie HTML nazwa produktu + nazwa producenta lub fragment recenzji.
  • Pamiętaj o rozpoczęciu deklaracji fragmentu (np. itemscope itemtype="http://schema.org/Product") odpowiedzialnego za produkt, recenzję, ofertę. Część z nich może być zagnieżdżonych jeden w drugim, które dokładnie znajdziesz w dokumentacji http://schema.org/Product w kolumnie Expected type.
  • Jak widać w powyższym przykładzie, zaczynasz od ogólnego opisu produktu i w nim zawierasz szczegółowe informacje.
    Kolejność: Pierwszy poziom http://schema.org/Product -> Drugi poziom http://schema.org/Offer oraz http://schema.org/Review itd…

 
Wszelkie uwagi pisz w komentarzu, odpiszę… I promise :)

Podobne tematy

Autor wpisu: Arkadiusz Krakiewicz

Programista i właściciel sklepu jednocześnie, dzięki temu rozumie potrzeby osób prowadzących sprzedaż w internecie. Od 2006 związany z eCommerce. Zaczynał jako freelancer tworząc sklepy oraz strony www. Aktualnie zajmuje się: programowanie w PHP, Symfony 2, Android, PrestaShop, osCommerce, OpenCart, WordPress.

4 komentarzy + Dodaj komentarz

  • Czy nie lepszym rozwiązaniem jest podać we właściwości itemCondition wartości http://schema.org/NewCondition? Według specyfikacji powinno tam być „…predefined value from OfferItemCondition or a textual description of the condition…”. Więc skoro podajemy wartość, która jest w wykazie OfferItemCondition, to ja bym użył wartość jak wyżej. Czy moje rozumowanie jest poprawne?

  • Zgadzam się :) Dokładnie tak wpisałem w/w przykładzie kodu. Najczęściej sprzedajemy nowy produkt. Chyba, że sklep jest “secondHand” :)

  • Tak, ale chodziło mi o użycie pełnego wpisu „http://schema.org/NewCondition” jako wartości content, zamiast samego „NewCondition” – analogicznie do użycia całego „http://schema.org/InStock”, a nie samego „InStock”.

  • Produkty są poprawnie opisane w kodzie, dodatkowo użyto Markera Danych w GWT a nawet przesłano do Google plik z produktami w Merchant Center (czytałem, że i to może pomóc). Mimo tego, od dwóch lat G nie korzysta z Rich Snippets w wynikach wyszukiwania dla mojego sklepu. Oczywiście narzędzie do testowania dobrze rozpoznaje wszystkie atrybuty, kiedy analizuję dowolną stronę produktową.

    Czy mogę już zapomnieć, że kiedyś się uda? :)

Dodaj komentarz

Anti-Spam

O mnie

Arkadiusz Krakiewicz
Programista aplikacji webowych dla branży eCommerce. Jednocześnie jako właściciel sklepu zna od "podszewki" potrzeby osób prowadzących sprzedaż w internecie.
W swoich rozwiązaniach stawia na funkcjonalność i wydajność aplikacji pod kątem obsługi klienta.
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Więcej w Integracje
Rich Snippets sklep internetowy
Rich Snippets w sklepie internetowym cz.2 – Mikrodane oraz Schema.org

Ten artykuł będzie nieco inny od pozostałych, będzie maksymalnie uproszczony według magicznej zasady zoptymalizowanego minimalizmu. Ciekawe, nie? :) W pierwszym...

Zamknij